The 2009 cultural education project by Dipl.-Kulturpädagogin Antje Dalbkermeyer (in German) is being developed and implemented theoretically and practically together with Sabine Lenz and students. As an interlocking of university studies and primary school practice, art project days are initiated at the school within the scope of an aesthetic-researching elementary education and taken into reflexive view. The focus here is on both the togetherness and the individual aesthetic experiences of the students and children.
- SoSe 2022: „Kunsträume“ schaffen am Aasee / 12.07.2022 Westfälische Nachrichten
- SoSe 2021: Dalbkermeyer, Antje: Performative Vernetzung zwischen Hoch- und Grundschule. In: Hermann, A./ Bader, N. (Hg.): EXHIBITING LESSONS. Lässt sich Lehre zeigen? Universitätsverlag Siegen 2021, S. 62-73.
- WiSe 2019/20: Street Art kommt bei Schülern gut an
- WiSe 2018/19: Experimentelle Begegnung mit diversen Materialien
- SoSe 2018: Wo das „S“ wohnten könnte
- SoSe 2017: „Sketch for a Fountain“: Grundschulkinder werden zur Skulptur